Hírek,  Tech

A Tesco bocsánatot kér, miután szoftverhiba miatt leállt a weboldala és az alkalmazása

A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca, nemrégiben sajnálatát fejezte ki, miután informatikai problémák miatt sok ügyfél képtelen volt módosítani online megrendeléseit, illetve hozzáférni digitális Clubcard kártyáikhoz. Az incidens péntek délután történt, amikor számos vásárló a közösségi médiában kezdett el panaszkodni a Tesco weboldalával és mobilalkalmazásával kapcsolatos problémákról. A Tesco szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy sikerült megoldaniuk egy szoftverhibát, amely átmenetileg érintette a weboldal és az alkalmazás használóit. „Sajnáljuk a kellemetlenségeket” – tette hozzá.

A közösségi média felhasználói különféle problémákról számoltak be, például arról, hogy nem tudtak változtatni online megrendeléseiken. A Tesco hivatalos X (korábban Twitter) fiókja válaszolt egy ügyfélnek, mondván, hogy „jelenleg szakaszos rendszerproblémák vannak, amelyeken az IT csapatunk szorgalmasan dolgozik”. Az Outage monitoring oldal, a Downdetector, ugyanakkor azt jelezte, hogy a Tesco weboldalával és alkalmazásával kapcsolatos problémák száma 14:00 BST után megnőtt, de körülbelül két órával később a jelentett problémák száma csökkenni kezdett.

A Tesco Clubcard hűségprogramja, amely a vásárlóknak kedvezményeket kínál a boltban és online egyaránt, korábban, 2024 elején bejelentette, hogy több mint 20 millió tagja van. Az egyik közösségi média felhasználó X-en arról számolt be, hogy körülbelül négy órája tapasztal problémákat a Tesco alkalmazásával és weboldalával. A Tesco válaszában azt írta, hogy a szolgáltatások „technikai problémákkal” küzdenek, és arra kérte az ügyfelet, hogy „próbálja újra később”. Mások is jelezték, hogy nem tudták megnyitni Clubcard-jukat a Tesco alkalmazásban, hogy pontokat gyűjtsenek vagy vásárlás során kuponokat használjanak fel.

Fontos megemlíteni, hogy a Tesco nem az egyetlen nagy kiskereskedelmi lánc, amely ilyen nehézségekkel küzdött az utóbbi időben. A Marks and Spencer (M&S) és a Co-op is súlyos zűrzavart tapasztalt az utóbbi hetekben, az ő esetükben kiber támadások miatt. Jelenleg azonban nincs arra utaló jel, hogy a Tesco problémái hackerek tevékenységeihez köthetők lennének. A Tesco a legutóbbi kiber támadás után, amely áprilisban történt, küzdött a szolgáltatások helyreállításával.

Az ilyen jellegű problémák nemcsak a vásárlók kényelmét érintik, hanem a vállalat üzleti teljesítményét is. Graham Rutherford, egy bolt tulajdonosa, megjegyezte, hogy „a valóság elérte őket – hamarosan be fogják zárni és le fogják bontani” a boltjaikat. A Tesco elmondta, hogy nem képes felszívni az összes nyomást, amit az árak emelkedése jelent, még a bejelentett csökkentett szintek mellett sem.

A Tesco és más kiskereskedelmi láncok számára a technológia kulcsszerepet játszik a vásárlói élmény javításában, valamint az üzleti folyamatok optimalizálásában. A vásárlók elvárják, hogy az online vásárlás zökkenőmentes és egyszerű legyen, így az ilyen technikai nehézségek komoly hatással lehetnek a vásárlói hűségre és a márkába vetett bizalomra. A Tesco számára sürgető feladat, hogy a jövőben a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban kezelje ezeket a problémákat, hogy megőrizze vásárlóinak bizalmát és lojalitását.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c8re57856jmo